דפים

יום ראשון, 26 בדצמבר 2010

מכתב מיואב לרמטכ"ל אברם יהרונוביץ'

15.12.10

לכבוד הרמטכ"ל אברם יהרונוביץ'

הנדון: האם צריך להרוג בן עם גם אם המלך אומר לך?

אדון נכבד רציתי לדון איתך על שאלה שעולה במוחי כבר הרבה זמן

לפני כשבוע קרה מקרה שבו המלך ביקש ממני לעשות דבר מה.

המלך ביקש ממני לשנות מהלכים בשיטת הקרב שלי, והמהלכים האלה לא מובנים לי מפני שהמלך רצה שאשלח את בן העם אוריה החיטי לראש המלחמה מה שאומר שהוא יהיה הראשון שיתקוף.

ואינני מבין מכיוון שלשלוח אדם למקום כזה זה מוות בטוח, ואני לא יודע למה שמלכי ירצה לשלוח סתם ככה בן עם לראש המלחמה, מה קרה למלך שהחליט לעשות דבר שכזה ובגלל זה פניתי אליך אדון הרמטכ"ל מכיוון שאני רוצה לדעת העם אני יואב בן צוריה צריך להקשיב למלכי ולעשות את מה שהוא אמר או שאני צריך להתעלם ולהגיד שלא מגיע לאף אחד דבר כזה וברור שעם אני לא אציית למלך הוא יצווה להרוג אותי ואז הדילמה פה היא שעם אני לא מקשיב למלך אני מת כי לא צייתי למלך ועם אני אשמע למלך אורייה החיטי ימות למרות שהוא לא עשה כלום.

הדילמה הזאת עולה בראשי כבר כמה חודשיים אני לא ישן בלילות ואני לא יודע מה לעשות עם עצמי כי אני מפוחד ומרגיש אשם כאילו אני זה שהרגתי אותו כי אני אמרתי לו ללכת ככה לשדה הקרב למרות שזה ציווי של המלך אני מרגיש שיכלתי לעשות יותר אני גם הלכתי לאמא שלי וניסיתי לדבר איתה על מה שקרה אבל היא לא הבינה אותי ולמה אני עצוב ואני כותב לך את המכתב הזה כי אני לא יכול להחזיק יותר בבטן והייתי חייב להוציא הכול וגם מכיוון שהייתי צריך לדעת דברים בשביל בשקט הנפשי שלי.

אבל רק שתדע שהסיבה שפניתי אליך ולא לפסיכולוג היא מפני שאיך אני רגיש שאני יכול לדבר פתוח ואני מזדהה איתך ואני מרגיש שאתה אבא שלי.

אני מבקש שתחזור אלי בהקדם מפני שאני רוצה לדעת את תשובתך

בברכה,

יואב בן צרויה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה