דפים

יום ראשון, 26 בדצמבר 2010

מכתב מהרמטכ"ל ליואב בן צרויה

19.1

לכבוד יואב בן צוריה

הנדון: מענה לשאלה העם צריך להקשיב למלך גם עם הוא אומר להרוג בן עם?

אדוני הנכבד קראתי את מה שכתבתה לי וברצוני להגיד לך מספר דברים.

דבר ראשון אני מבין את הדילמה שלך ואני ממש מצטער בשבילך כי מה שעובר לך עכשיו בראש זה קשה אבל אני רוצה להגיד לך שכאן זה משהו שרק אתה יכול להחליט כי יש פה דילמה העם אתה מעדיף אחרים או את עצמך אז אני אומר לך שאני לא יכול לעזור לך כי אני אף פעם לא הגעתי למצב כזה אבל אני יכול לייעץ לך כמה דברים לפעם הבאה שתהיה בדילמה כזאת: דבר ראשון- תנסה להתחמק ממה שמלכך אמר לך כאילו לא שמעתה דבר שני - תנסה לקבל תשובה למה הוא רוצה לעשות את ? מה הוא חושב בעתיד שיקרה עם יעשה דבר כזה? , אני אתן לך דוגמה תגיד לו שברגע שהוא שולח אדם ישר ראשון קדימה ועוד אדם עם פוטנציאל הוא מאבד את ביטחונו של העם כי העם ידע שמשהו קרה ששלחו מישהו בזמן כזה בלי שום הגנה מעמדו של המלך ירד והעם לא ירצה אותו בתור מלך נוסף על כך אתה יכול להתחיל לתחקר אותו לדוגמה מדוע אתה רוצה לעשות את זה אתה יודע מה יהיו התוצאות ומה יקרה ממה שתעשה אחרי זה ואז תראה מה הוא יחשוב, בקשר להתחמקות תעשה כאילו הוא לא אמר לך את זה ואתה לא שמעתה ואז הוא יעזוב אותך אבל הבעיה בשיטה הזאת שאתה לא יודע מה יהיו התוצאות יכול מאוד להיות שהמלך יהרוג אותך על מה שאתה אומר.

ובקשר לזה שאתה לא ישן בלילה אין לך ממה להילחץ זה לא אשמתך אתה רק מילתה פקודות אתה גם לא יודע למה המלך עשה את זה והחליט לגרום לבן אדם למות ככה.

אז יואב אני מקווה שעזרתי לך ואני גם מקווה שאתה בסדר ולא יקרה לך שוב מה שקרה

בברכה הרמטכ"ל אברם יהרונוביץ'

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה